• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
God morgon i tråden
1000001241.jpg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Detta påminde mig om något… tror jag drömt om denna inatt. Tecken på att jag verkligen behöver?
Brukar köra på principen att om känner att jag behöver nått så väntar jag 30 dagar och känner efter igen, kvarstår suget lägger jag upp objektet i en anskaffningsplan och följer den, tex avsätt/ackumulera medel för inköp och stoppa in objektet i övergripande anskaffningslistan, sedan kan omprioriteringar ske under tiden… OCD? Nejdå ;-) och spontaninköp är inget jag ägnar mig åt så ofta…
 

errare

Cartier
Brukar köra på principen att om känner att jag behöver nått så väntar jag 30 dagar och känner efter igen, kvarstår suget lägger jag upp objektet i en anskaffningsplan och följer den, tex avsätt/ackumulera medel för inköp och stoppa in objektet i övergripande anskaffningslistan, sedan kan omprioriteringar ske under tiden… OCD? Nejdå ;-) och spontaninköp är inget jag ägnar mig åt så ofta…

Önskar att jag hade det tålamodet, hittar bara nya texter att läsa om objekten jag är intresserad av tills jag övertalat mig själv att ah det blir bra 😎 Men ja, smart. Har ett 10-tal klockor jag kunnat sälja som bara ligger och samlar damm, men samtidigt har jag aldrig sålt en klocka hittills så håller i den principen av någon anledning :hungry:
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Önskar att jag hade det tålamodet, hittar bara nya texter att läsa om objekten jag är intresserad av tills jag övertalat mig själv att ah det blir bra 😎 Men ja, smart. Har ett 10-tal klockor jag kunnat sälja som bara ligger och samlar damm, men samtidigt har jag aldrig sålt en klocka hittills så håller i den principen av någon anledning :hungry:
Vad kan det vara för klockor? HAHA! :p

Jag har tänkt att köra på metoden du kör @vanman men det blev att jag inte pallade. The Minimalists har väl lite liknande det som 30/30 rule. Jag tänkte först köra på denna, men det kanske bara skulle gälla klockor och klockrelaterat.
 
Topp