• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fortsätter med en återupplivad vintage Quartz 😍

IMG_3671.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ja, det var till en annan Pluton-modell…
IMG_0641.png

*lånade bilder
IMG_0642.png

Det är en vanlig missuppfattning om att det är ett Miyotaverk i den nya Plutonen. Sant är att det är ett Seikoverk.

Diskuterades bla här anno 2016 mellan @yonsson & @Ville_W

 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Det är en vanlig missuppfattning om att det är ett Miyotaverk i den nya Plutonen. Sant är att det är ett Seikoverk.

Diskuterades bla här anno 2016 mellan @yonsson & @Ville_W

När någon missuppfattar vad den läser, och sedan för det vidare som sanning antagligen. Den första som läste Morioka fick det antagligen till Miyota, och sedan var bollen i rullning 🫨😉
Nu ska även jag radera det ur ”minnet” 👍🏿
 

roy64

Breitling
Något man bör tänka på vid införskaffning av en 30+ år gammal kvartsklocka? Skulle ni säga att risken är stor att verket slutar fungera helt inom kommande 20 år? Har tittat på en del dyrare Omega som jag är rädd för skulle sluta fungera efter ett par år
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Något man bör tänka på vid införskaffning av en 30+ år gammal kvartsklocka? Skulle ni säga att risken är stor att verket slutar fungera helt inom kommande 20 år? Har tittat på en del dyrare Omega som jag är rädd för skulle sluta fungera efter ett par år
30år är typ ’90tal? Det är alltid en risk vid begagnatköp, nytt som gammalt. Kolla vilken kaliber Omega använder i klockan så finns det antagligen en motsvarande ifrån ETA du kan ersätta med om det skiter sig
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När någon missuppfattar vad den läser, och sedan för det vidare som sanning antagligen. Den första som läste Morioka fick det antagligen till Miyota, och sedan var bollen i rullning 🫨😉
Nu ska även jag radera det ur ”minnet” 👍🏿
Väldigt vanligt att det blir så. Samma med ”50-års serviceintervall” på 9F.
 
Topp