• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 308 47.8%

  • Totala väljare
    644

Carlwahlstrom

Breitling
Är sugen på en Aqua Terra 36mm quarts, ref: 2518.50.00. Någon som har en sådan och kan lägga upp någon bild? Har inte sett så många här på forumet, eller så letar jag bara fel!
 

Rulle

Audemars
Måste fråga en sak...

Köper folk verkligen omega till fullpris nuförtiden?

Satt och kollade lite på priserna hemma

En smp diver listar 78k

En safir speedy på länk typ 104k

Vad har hänt med omega?

Har jag tappat det eller har dom?
 

Rulle

Audemars
Sett till begagnatmarknaden så har dem tappat det.
Jag förstår inte deras prissättning alls!

Seamastern har väl gått upp ungefär 10k på ett år

Det är inte lite...


Är i Japan nu och gråhandlarna här tar 40 för en smp diver

Ungefär halva priset

Så min fråga, köper folk omegor idag till fullpris eller har man börjat undvika dom för deras prissättning?
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Fick idag hem en Day-date från 1970
AC87FF02-6688-448A-B510-4E0CBBEC822B.jpeg
 
Jag förstår inte deras prissättning alls!

Seamastern har väl gått upp ungefär 10k på ett år

Det är inte lite...


Är i Japan nu och gråhandlarna här tar 40 för en smp diver

Ungefär halva priset

Så min fråga, köper folk omegor idag till fullpris eller har man börjat undvika dom för deras prissättning?
Yenen är väl låg, det är väl därför det är billigt i Japan. Hur är det med tull därifrån?
 

Rulle

Audemars
Dom är ju alltid billigast på omega

Men jag förstår inte hur det kan skilja så pass mycket mot svenska priset...

Känns ju som omega spårar totalt med priserna i Sverige och ad's som inte ger rabatter längre

tull ska ju alltid betalas tyvärr så där tillkommer ju 25%

sen tycker jag att divern är lite väl fläskig Tyvärr...
passar inte mig alls, lug2lug är rent för långt med sina 50mm.
Yenen är väl låg, det är väl därför det är billigt i Japan. Hur är det med tull därifrån?
 
Dom är ju alltid billigast på omega

Men jag förstår inte hur det kan skilja så pass mycket mot svenska priset...

Känns ju som omega spårar totalt med priserna i Sverige och ad's som inte ger rabatter längre

tull ska ju alltid betalas tyvärr så där tillkommer ju 25%

sen tycker jag att divern är lite väl fläskig Tyvärr...
passar inte mig alls, lug2lug är rent för långt med sina 50mm.
Nej, jag vet inte.
Köpläge i Japan, åtminstone begagnat?
Svenskarna justerar väl priset för att maximera vinsten, men varför det skiljer så pass mycket får nån annan svara på.

Smaken är som baken. Jag köpte en PO - passar bra på 18 cm. handled. 49 mm. L2L.
 
  • Like
Reactions: J-P

Stefan S

Patek
2-Faktor
Dom är ju alltid billigast på omega

Men jag förstår inte hur det kan skilja så pass mycket mot svenska priset...

Känns ju som omega spårar totalt med priserna i Sverige och ad's som inte ger rabatter längre

tull ska ju alltid betalas tyvärr så där tillkommer ju 25%

sen tycker jag att divern är lite väl fläskig Tyvärr...
passar inte mig alls, lug2lug är rent för långt med sina 50mm.
Du får det att låta som att det är lokalt Sverige som Omega spårar men priserna inom hela EU är väldigt lika. Ta t ex Tyskland där nya vita Speedyn kostar 8800€ mot 106.900kr här hemma. Beror förstås på dagskurs och vilket kort du betalar med men du sparar kanske bara ett par, tre tusen på att köpa den där? Lägre moms 19% i Tyskland så utan den så är det ju faktiskt billigare här hemma.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
G

Grattis! Jag har samma modell fast 43,5. På gränsen till för stor, men den funkar bra. Mycket nöjd.
20240516_160037.jpg
Tack! Sitter fint på dig också! 👍 Funderade på att köpa en 43,5 mm istället och tror det hade funkat det också (dock precis på gränsen), men gick för en lite mindre denna gång. Känns rätt nu när den sitter på armen.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Tack! Sitter fint på dig också! 👍 Funderade på att köpa en 43,5 mm istället och tror det hade funkat det också (dock precis på gränsen), men gick för en lite mindre denna gång. Känns rätt nu när den sitter på armen.
Jag har haft båda och tycker dem är grymma oavsett storlek! Kommer dock köra på 39.5mm nästa gång!
 
Tack! Den ser alltid större ut på närbilder. Den hade nog funkat för dig också, men det ska kännas bra också. 39,5 är en lättsammare storlek på armen, men 8900-verket var en anledning att jag gick för den större.
 
Topp