• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

olarsson

Cartier
2-Faktor
Ja den såg lite udda ut, kanske ser bättre ut irl, ser ut som det går mot svart i ytterkant av tavlan?
Förresten, alla Tudor-proffs här;
Min BB ceramic behöver lite roliga band. Har funderat på ett Erikas i svart med lume-streck och svart hårdvara. Tror det blir snyggt, men $100 plus frakt avskräcker. Har googlat som en galning. RubberB har ju ett gummi anpassat för modellen, ser ok ut men också dyrt.
Finns det nån annan modell som har samma mått? Nånstans såg jag att det passar med ett curved gummi till BB 41 med 22mm om bandstiften är böjda.
Ös på med tips!
Jag har ett svart canvas med svart lås från Barton som sitter som en smäck på ceramic. Har inte tittat åt andra band sedan jag fick hem det.
 
Senast ändrad:

olarsson

Cartier
2-Faktor
Denna var inget vidare. Tavlan skär sig mot bezeln, hade passat mycket bättre på den blåa

Börjar bli trött på alla samarbeten med fotbollslag, cyklister, seglare, hockeylag osv
IMG_2147.png
Värst vad alla är negativa. Jag tyckte den var snygg. Skulle ju välja denna före tex Alinghi FXD alla dar i veckan. Eller den förskräckliga rosa chronon...
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Den övre har jag sett, verkar kanon! Men ett stort men, till min klocka måste man ha svarta spännen på bandet. Tycker det ser fel ut med rostfritt. Väldigt få som har det.
o2 har jag aldrig stött på, intressant, ska kolla vidare där!
Vet att jag sett liknande Erikas med svart hårdvara. Kan bara inte komma ihåg från vart. Kolla på etsy, där finns mycket att välja på.

o2 är bra. Tar sin lilla tid med leverans från USA bara
 

Degnöt

Breitling
2-Faktor
Vet att jag sett liknande Erikas med svart hårdvara. Kan bara inte komma ihåg från vart. Kolla på etsy, där finns mycket att välja på.

o2 är bra. Tar sin lilla tid med leverans från USA bara
Jag har hittat en tillverkare som heter LUFF, de har några väldigt lika Ericas med svarta spännen. Men verkar vara lång leveranstid där med?
 
Topp