• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Stefan S

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Setrestmaster

IMG_3290.jpeg
 

Theron

Omega
Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?

Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
Osmakligt av biträdet att säga det rakt ut. Någonstans är det väl lite underförstått men att bli tvingad att köpa en annan klocka för att köpa det man verkligen vill ha är Rolex-fasoner.
 

Theron

Omega
Jag har lyckats få vantarna på en Snoopy och vill byta bandet. Som jag förstått det finns det två varianter:

  • 020Z017488 (borstad)
  • 020Z017493 (polerad)

Den polerade varianten finns att köpa hos Erikson Ur Handel (https://www.eriksonurhandel.se/omeg...a-speedmaster-professional-moonwatch-002.html).

Har någon däremot koll på hur man får tag på den borstade varianten? Är det enbart butik? Hittar nämligen inte så mycket på nätet. Lutar nog åt att den borstade varianten ser bättre ut.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag har lyckats få vantarna på en Snoopy och vill byta bandet. Som jag förstått det finns det två varianter:

  • 020Z017488 (borstad)
  • 020Z017493 (polerad)

Den polerade varianten finns att köpa hos Erikson Ur Handel (https://www.eriksonurhandel.se/omeg...a-speedmaster-professional-moonwatch-002.html).

Har någon däremot koll på hur man får tag på den borstade varianten? Är det enbart butik? Hittar nämligen inte så mycket på nätet. Lutar nog åt att den borstade varianten ser bättre ut.
Prata med valfri Omega AD (t ex Erikson), dom tar hem vad du vill ha. Priset borde vara exakt samma på dessa två.

Eller… får du levererat en Snoopy är det ju bara att ta det med den AD’n. Kanske kan du deala paketpris?
 

Theron

Omega
Prata med valfri Omega AD (t ex Erikson), dom tar hem vad du vill ha. Priset borde vara exakt samma på dessa två.

Eller… får du levererat en Snoopy är det ju bara att ta det med den AD’n. Kanske kan du deala paketpris?
Ah ska kolla med Erikson. Dom grabbarna har koll. Tror du det är möjligt att deala ett paketpris i en officiell Omega-butik?
 
Topp