• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack! (Var du med och sålde någon?)
Man kan tycka att för det priset (170k) borde man få en årskalender😄
här är en bra artikel från lanseringen 2021. Då låg den på ca 125 000sek om jag inte minns helt fel. Kronan var betydligt starkare mot dollarn och före flera höjningar. För 170 000 så tror jag det finns bättre alternativ om man vill ha en bra klocka. Önskar man Patek vibbar och look, så är detta ändå ett alternativ. Har cirkulerat något ex på auktionshusen runt 100 000-120 000. Det är en mer attraktiv prisbild.

 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Udda fågel men mkt trevlig IRL!
IMG_3060.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
här är en bra artikel från lanseringen 2021. Då låg den på ca 125 000sek om jag inte minns helt fel. Kronan var betydligt starkare mot dollarn och före flera höjningar. För 170 000 så tror jag det finns bättre alternativ om man vill ha en bra klocka. Önskar man Patek vibbar och look, så är detta ändå ett alternativ. Har cirkulerat något ex på auktionshusen runt 100 000-120 000. Det är en mer attraktiv prisbild.


Jag såg att vill man ha motsvarande klocka, men från Jaeger Le Coultre, så listar de 224k. Jaeger har höjt sina priser rejält de senaste åren. Men man får väl mer kvalitet i en JLC än en Breitling.
 

kluzik1

Omega
Då kom nyförvärvet hem idag. Frugan menar att det är den snyggaste klockan i samlingen men jag vete tusan. Snygg är den dock och galet jäkla tung. Jag har vant mig vid Rollen och SMPc:n och denna väger nog som båda tillsammans.
Men svårt att träffa annan person som har såna jämfört med Rolex och omega . Ser schysst ut .
 
Topp