• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

skyseeker

Rolex
Bratte-mĂ„ndag 😎
IMG_9166.jpeg
Emergency 🚹 Monday 😉
IMG_1938.jpeg
 

DrDre

Patek
En intervju med Kern med anledning av dipen i klockmarknaden. Det Àr ffa Kina och Indien som gÀller. Han gillar ej rabatter. Quartz för att vara approachable. 70% av marknadsföringsundheten gÄr till online.






IMG_0140.jpeg
 
Senast Àndrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ Breitlings kallenderverk. I SuperChronomaten 44 med 4 year calendar sitter B19 och den Ă€r ju helt klart ett 4-Ă„rsverk som klarar allt utom skottĂ„r. Men vad gĂ€ller B25 som sitter i Premier Datoran? Klarar den hela Ă„ret (utom februari) och Ă€r ett anual calendar dvs en Ă„rskalender? Hur jag Ă€n letar hittar jag inte den uppgiften.
47CB8CB4-8402-4301-BB98-FBE38B9D70A2.jpeg

87246B8C-C4C3-4903-9363-E59822585A2F.jpeg
 

ManuelEk

Omega
Som nyfrÀlst (egentligen frÀlst för mÄnga Är sedan men det har tagit lite tid innan jag kunnat titulera mig stolt Àgare) vill jag tacka för en trevlig trÄd!

Köpte min första Breitling nyligen och Àlskar den precis sÄ mycket som jag i förvÀg fantiserat om att jag skulle göra.
Varje gĂ„ng den Ă„ker pĂ„ sĂ„ kĂ€nner jag mig extra stolt och glad 😊

Vad som lockar mig Àr att det Àr "finklockor" men som jag personligen kÀnner funkar som daily beater ocksÄ!

Jag bjuder pÄ ett wrist shot och hoppas framöver kunna samla pÄ mig fler av dessa vackra klockor.
 

Bilagor

  • 1000001902.jpg
    1000001902.jpg
    1.2 MB · Visningar: 2

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Som nyfrÀlst (egentligen frÀlst för mÄnga Är sedan men det har tagit lite tid innan jag kunnat titulera mig stolt Àgare) vill jag tacka för en trevlig trÄd!

Köpte min första Breitling nyligen och Àlskar den precis sÄ mycket som jag i förvÀg fantiserat om att jag skulle göra.
Varje gĂ„ng den Ă„ker pĂ„ sĂ„ kĂ€nner jag mig extra stolt och glad 😊

Vad som lockar mig Àr att det Àr "finklockor" men som jag personligen kÀnner funkar som daily beater ocksÄ!

Jag bjuder pÄ ett wrist shot och hoppas framöver kunna samla pÄ mig fler av dessa vackra klockor.

Grattis till första Bratten och en riktig Steelfish. Dessa var de första med rÀtt storlek och djup (1500m). Sedan gjordes de för större djup, större diameter och tjockare.
Den du nu har Ă€r perfekt. NĂ€r jag började titta pĂ„ Breitling för över 15 Ă„r sedan sĂ„ var det bla denna som lockade. Men det tog 15 Ă„r och nu har jag ocksĂ„ en. Älskar den!
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ Breitlings kallenderverk. I SuperChronomaten 44 med 4 year calendar sitter B19 och den Ă€r ju helt klart ett 4-Ă„rsverk som klarar allt utom skottĂ„r. Men vad gĂ€ller B25 som sitter i Premier Datoran? Klarar den hela Ă„ret (utom februari) och Ă€r ett anual calendar dvs en Ă„rskalender? Hur jag Ă€n letar hittar jag inte den uppgiften.
47CB8CB4-8402-4301-BB98-FBE38B9D70A2.jpeg

87246B8C-C4C3-4903-9363-E59822585A2F.jpeg
Inget svar pĂ„ din frĂ„ga egentligen, hade för mig att det satt ett 1461 verk i super Cronon men det gör det ju inte 😅

Ang b25 sÄ behöver man ju stÀlla datum ocksÄ varje icke 31-dagars mÄnad om jag inte missminner mig
 

ManuelEk

Omega
Grattis till första Bratten och en riktig Steelfish. Dessa var de första med rÀtt storlek och djup (1500m). Sedan gjordes de för större djup, större diameter och tjockare.
Den du nu har Ă€r perfekt. NĂ€r jag började titta pĂ„ Breitling för över 15 Ă„r sedan sĂ„ var det bla denna som lockade. Men det tog 15 Ă„r och nu har jag ocksĂ„ en. Älskar den!
Kan bara hÄlla med om storleken. TÀnkte och kÀnde till en början att den var pÄ grÀnsen till för liten, men har efter lite tid nu insett att den faktiskt Àr perfekt och inte heller bör jÀmföras med mina andra "giganter".

Avenger lockar och Àr ju bara mm större i vissa varianter sÄ en sÄdan kommer samlingen tillföras framöver.
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Inget svar pĂ„ din frĂ„ga egentligen, hade för mig att det satt ett 1461 verk i super Cronon men det gör det ju inte 😅

Ang b25 sÄ behöver man ju stÀlla datum ocksÄ varje icke 31-dagars mÄnad om jag inte missminner mig
Om det Ă€r som du sĂ€ger runt B25 sĂ„ Ă€r det ett vanligt kalenderverk och inget Ă„rsverk.🙁
 

Rulle

Audemars
Som nyfrÀlst (egentligen frÀlst för mÄnga Är sedan men det har tagit lite tid innan jag kunnat titulera mig stolt Àgare) vill jag tacka för en trevlig trÄd!

Köpte min första Breitling nyligen och Àlskar den precis sÄ mycket som jag i förvÀg fantiserat om att jag skulle göra.
Varje gĂ„ng den Ă„ker pĂ„ sĂ„ kĂ€nner jag mig extra stolt och glad 😊

Vad som lockar mig Àr att det Àr "finklockor" men som jag personligen kÀnner funkar som daily beater ocksÄ!

Jag bjuder pÄ ett wrist shot och hoppas framöver kunna samla pÄ mig fler av dessa vackra klockor.
Grattis!
Riktigt snygg klocka!

En klassiker!
 
Topp