• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta urtavla själv?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Personligen inget jag någonsin skulle vilja försöka mig på, även om jag hade en drös med kvalitetsverktyg. O då är jag rätt noggrann av mig o tycker sånt är kul. Har dock ingen erfarenhet med sånt klockpysslande ska jag tillägga. Möjligtvis att jag skulle prova på en billig Seiko jag inte bryr mig om :stop:
 

Hugii

Audemars
Klart du kan försöka dig på det själv med räkna med att fel kan uppstå som sedan kostar flera flera tusenlappar.
Jag hade lämnat in för byte.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hur ställer sig omega till att byta urtavla på en AT? Någon som vet? Jag är på jakt efter en vit men det går sådär. Finns någon svart som kan vara nåt men då lite förutsatt att man får byta färg på tavla. Eller är omega numer lika pretentiösa som Rolex?
 

Theron

Omega
Hade jag inte vågat mig på själv. Är den dessutom inom garanti gäller väl det inte om man kör en ”jag kan bäst”.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Hur ställer sig omega till att byta urtavla på en AT? Någon som vet? Jag är på jakt efter en vit men det går sådär. Finns någon svart som kan vara nåt men då lite förutsatt att man får byta färg på tavla. Eller är omega numer lika pretentiösa som Rolex?
Det ska gå, så länge det fortfarande blir en modell som funnits/finns i standardutbudet. Men det utförs i så fall av Omega HQ, inte hos någon random Omega-certad verkstad. Eftersom exakt modell, inkl. tavelfärg osv finns registrerat under klockans serienummer krävs det att det nya utförandet registreras osv.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det ska gå, så länge det fortfarande blir en modell som funnits/finns i standardutbudet. Men det utförs i så fall av Omega HQ, inte hos någon random Omega-certad verkstad. Eftersom exakt modell, inkl. tavelfärg osv finns registrerat under klockans serienummer krävs det att det nya utförandet registreras osv.
Ok, tack för svar! Låter dock dyrt om den ska iväg till omega? Får kanske fortsätta vänta på att rätt klocka helt enkelt dyker upp under säljes här på k&s
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Ok, tack för svar! Låter dock dyrt om den ska iväg till omega? Får kanske fortsätta vänta på att rätt klocka helt enkelt dyker upp under säljes här på k&s
En ny tavla ligger väl på ~3-4k och Omega lär inte vilja ta i klockan utan minst en täthetsservice, så kanske ~7 lax totalt gissningsvis.
 
Topp