• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella BVLGARI-tråden

ajvar

Rolex
2-Faktor
:)
20240310_100847.jpg
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
IMG_1425.jpeg


Nån som har erfarenhet av att serva dessa kvartsare? Kronografen har blivit lite bråkig vad gäller start, stopp och återställning …
Kikade på det när jag hade min (inte för att den gick tokigt utan bara pga nyfiken). Rätt dyrt sett till vad man brukar pröjsa för klockan och verkar framförallt ta en jäkla tid om man går via t.ex. Bulgari på NK.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Kikade på det när jag hade min (inte för att den gick tokigt utan bara pga nyfiken). Rätt dyrt sett till vad man brukar pröjsa för klockan och verkar framförallt ta en jäkla tid om man går via t.ex. Bulgari på NK.
Minns du en ungefärlig siffra? Skulle spontant chansat på 3-4k, men är säkerligen ute och cyklar.
 

ajfa

Cartier
2-Faktor

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Där ser man. Typ som i prisnivå med vad jag tänker enkla trehandare automat med ETA-verk kostar. Nåja, förhoppningsvis ska man väl ej behöva serva klockan allt för frekvent.
Ja jag vet inte om det är specifikt för mechaquartzen, att kanske lite fler fysiska delar behöver bytas ut eller så. Sen är det nog inte så många som servar just mechaquartz av F.Piguet - kan ju vara så att Bvlgari tom skickar till någon av deras serviceverkstäder.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Ja jag vet inte om det är specifikt för mechaquartzen, att kanske lite fler fysiska delar behöver bytas ut eller så. Sen är det nog inte så många som servar just mechaquartz av F.Piguet - kan ju vara så att Bvlgari tom skickar till någon av deras serviceverkstäder.
God poäng där. Är väl just kanske ”hybrid-grejen” som gör det hela lite mer komplicerat.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Mycket bra!

Har span på tvåton också.
Men om det är svårt att titta begagnade länkbitar till stål är det omöjligt till tvåton.
Tack! Ja, dessa tvåton är riktigt coola, framförallt med länkkonstruktionen där man satt plattor i 18k ovanpå stålet.

Noterade samma sak när jag letade halvlänkbitar till denna klocka. Vet ej om det skulle gå att få tag i direkt från Bvlgari?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Ja, dessa tvåton är riktigt coola, framförallt med länkkonstruktionen där man satt plattor i 18k ovanpå stålet.

Noterade samma sak när jag letade halvlänkbitar till denna klocka. Vet ej om det skulle gå att få tag i direkt från Bvlgari?
Det går. Stål kostar typ 3k stycket...
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Ja jag vet inte om det är specifikt för mechaquartzen, att kanske lite fler fysiska delar behöver bytas ut eller så. Sen är det nog inte så många som servar just mechaquartz av F.Piguet - kan ju vara så att Bvlgari tom skickar till någon av deras serviceverkstäder.
Blev du erbjuden borstning/polering? Om ja, vad skulle det kosta ungefär?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Viktigt meddelande till allmänheten.

Denna klockan har rejäla skav och skador på länk.
Jag köpte, påtalade, returnerade utan frågor och sen lades den upp igen. Utan nya bilder eller information.



1000010342.jpg
1000010343.jpg
 

Christoban

Cartier
Viktigt meddelande till allmänheten.

Denna klockan har rejäla skav och skador på länk.
Jag köpte, påtalade, returnerade utan frågor och sen lades den upp igen. Utan nya bilder eller information.



1000010342.jpg
1000010343.jpg
Var det några problem med funktionen? Eller ”bara” slitet på ett sätt som du inte tyckte svarade mot beskrivningen? Intressant att veta vad de tycker motsvarar fair skick
 
Topp