• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

mr.dennis123

Breitling
2-Faktor
IMG_9071.jpeg
Sjukt häftigt! Hur länge har du samlat? Nyfiken på hur många du lyckats köpa från AD? Grattis!
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Har det senaste året gjort en totalvändning. Borta är gigantiskt (på min smala handled) nyproducerat sportstål och istället har gubbklockor inkommit. Att mindre klockor i guld funkar bra till mer dressad klädsel är såklart inget nytt. Däremot var det en väldigt trevlig överraskning att dessa små rackare i min mening gör sig så förbaskat bra till typ en stickad tröja och jeans.

Reverso, Omega tjockis 50-tal, Normale, 1803 och en till Reverso.
1CC87F1E-03E4-43A2-963B-894A83F06D87.jpeg
Guld är nödvändigt! Hade gärna haft det igen, inte helt kompatibelt med småbarnslivet har jag dock fått inse. Om sisådär 15-20år ska jag bara ha guld! :D
Helt enig! Hade endast helguld för några år sedan (hittade tidigare inlägg här i tråden). Får se om man kan lyckas hamna där igen framöver.
 
Under några år har jag tänkt att jag ska ha en samling som består av tre klockor, och förra veckan fick jag till det:
1. Enkel klocka (ej dressare, pga smak, men något som kan funka till lite mer formell klädsel)
Idag en Laco Flieger 39 mm, deras enklaste variant.
Väldigt trevlig klocka, men ligger rätt nära till hands att bytas ut mot T.ex. en Sinn 556.

2. En dykare eller liknande.
Idag en Seiko SKX009. Klassiker som jag haft länge.
Sugen på att byta mot en blå Squale 1521 eller en Sjöö Sandström Worldtimer 41 (Ej dykare jag vet, men lite samma estetik)

3. En kronograf.
Senaste tillskottet, en Swatch Moonswatch Mercury.
Har länge saknat min gamla Speedmaster men sedan priserna stack iväg har jag inte haft lust att slanta ut för att köpa en igen.
Lite osäker på vad som skulle ersätta denna, men eftersom den är nyast in får den nog hänga kvar några år.

IMG20240203104042.jpg

IMG20240203104112.jpg
 

1.chris

Omega
Min nuvarande samling!
Skulle vilja byta ut någon, alternativ två. Jag tänker mig Tudor style, samt Rolex OP.
Era tankar?😀
Tips på förvaring mottages, inte nöjd med denna låda.
 

Bilagor

  • IMG_4412.jpeg
    IMG_4412.jpeg
    277.1 KB · Visningar: 15

Horloge

Breitling
1. Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph 42mm - första klockan som jag köpte för att fira min flytt till Sverige för 2 år sen.
2. Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm - nya klockan som jag köpte denna veckan.

Nu får jag tänka vad som kommer på plats 3-4-5…
 

Bilagor

  • IMG_6903.jpeg
    IMG_6903.jpeg
    449.4 KB · Visningar: 10
Topp