• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perfekt duo!

seikosha

Rolex
2-Faktor
En sportig och rolig duo!
IMG_20231104_112711_495.jpg
 
Sinn 856 B-Uhr och Omega Railmaster - två antimagnetiska toolklockor som jag tycker passar perfekt ihop. Den ena helt blästrad, den andra helt borstad. Inte en polerad yta någonstans. :D

_DSC8660.jpg
Jag funderar på en Railmaster, kanske mest för att den är allt annat än prålig med sina borstade ytor. Den du har är väl den ”svarta” tavlan och det är nog den jag föredrar.

Jag är lite orolig för storleken på 40 mm och att det blir för stort, hur bärs den tycker du?

Och håller den tiden bra?

Inte så lätt att hitta den i en butik …
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag funderar på en Railmaster, kanske mest för att den är allt annat än prålig med sina borstade ytor. Den du har är väl den ”svarta” tavlan och det är nog den jag föredrar.

Jag är lite orolig för storleken på 40 mm och att det blir för stort, hur bärs den tycker du?

Och håller den tiden bra?

Inte så lätt att hitta den i en butik …
Exakt så tänkte jag - minimalt med prål. En rolig detalj är att till och med visarna är borstade. Jag har den blåa varianten och den håller tiden helt perfekt faktiskt. Den bärs riktigt bra tycker jag. Måtten är 40 × 47 × 12,7 mm, så det är en ganska kompakt klocka.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
En överreklamerad duo uppsättning.

IMG_4022.jpeg
Mycket trevlig duo! Jag har själv en 126710blnr och drömmen vore ju att komplettera med en grön sub. Vilken får mest handledstid? Jag har drömt lite om en 126610lv eller 16610lv dom senaste åren men så dök en möjlighet att förvärva en Batman upp och nu har den vuxit på mig så mycket att det inte är helt självklart att jag skulle byta om jag fick chansen.
 
Topp