• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Ja, och vad man mest gillar på handleden va mitt svar också 😃
Jo. Annars kan man ju ta Daytonan och hoppas på att någon vill köpa till premium.
Men då ska man ju ha klart för sig att man bidrar till att hålla priserna uppe också. Sen är det inte säkert man får den såld heller. Marknaden verkar ha svalnat lite tycker jag mig se. Sjunkande priser mm. Men jag ksn ha fel.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hur ställer sig forumet till denna Jämförelse:

Sub (2023) mörkgröna bezeln Vs Daytona med vit urtavla?

Seriös fråga åt en vän som blivit erbjuden antingen den ena eller andra (jag vet vart jag står 😎) men vill inte pusha i någon riktning 🤓
Subben ligger väl en hundring lägre i värde?

IMG_4740.jpeg
 

Michelnr1

Omega
Jo. Annars kan man ju ta Daytonan och hoppas på att någon vill köpa till premium.
Men då ska man ju ha klart för sig att man bidrar till att hålla priserna uppe också. Sen är det inte säkert man får den såld heller. Marknaden verkar ha svalnat lite tycker jag mig se. Sjunkande priser mm. Men jag ksn ha fel.
Nä, han är inte sån., han kommer behålla den, anledningen till att han inte köpt någon är för att han tycker gråmarknaden är bananas
 

Lingrush

Cartier
Hur ställer sig forumet till denna Jämförelse:

Sub (2023) mörkgröna bezeln Vs Daytona med vit urtavla?

Seriös fråga åt en vän som blivit erbjuden antingen den ena eller andra (jag vet vart jag står 😎) men vill inte pusha i någon riktning 🤓

Ställer sig i jämförelse gällande vad? Vilken han ska välja utifrån vad?
 

FlipSwede

Rolex
Hur ställer sig forumet till denna Jämförelse:

Sub (2023) mörkgröna bezeln Vs Daytona med vit urtavla?

Seriös fråga åt en vän som blivit erbjuden antingen den ena eller andra (jag vet vart jag står 😎) men vill inte pusha i någon riktning 🤓
Ta Daytona.
Sälj Daytona
Stoppa 50-75K i fickan efter att du köpt Sub LV hos Gråis

Men det är ju ofint att göra enligt vissa.
Bäst är nog att din vän avstår bägge klockorna och ger en " Sann Enutisiast" sin köpmöjlighet😘
 

Michelnr1

Omega
Ta Daytona.
Sälj Daytona
Stoppa 50-75K i fickan efter att du köpt Sub LV hos Gråis

Men det är ju ofint att göra enligt vissa.
Bäst är nog att din vän avstår bägge klockorna och ger en " Sann Enutisiast" sin köpmöjlighet😘
Haha, hade jag haft pengarna så skulle jag sagt att jag tar daytonan så kan han ta Subben 😅
 
Nä, han är inte sån., han kommer behålla den, anledningen till att han inte köpt någon är för att han tycker gråmarknaden är bananas
Ok ok. Personligen skulle jag tagit den klocka jag själv vill bära. Troligtvis suben om kag skulle haft den som enda klocka. Daytonan är lite svårläst. Hade det varit en 116520 så hade jag tagit den över suben. Det gröna är snyggt men kanske inte passar in överallt om det ska vara hans enda klocka?
 

Lingrush

Cartier
Intressant att etik och moral i agerandet står så högt i kurs bland er som skriver. Undrar egentligen hur det faktiska agerandet hade varit om man själv verkligen stod inför det valet mellan en sub och daytona. En Daytona kan man nog plocka ut och i princip lämna hos gråhandlare och därefter få sin önskade klocka som man vill köpa för att bära med indirekt typ 30-40% discount. Om man nu hade valt en submariner istället dvs.

Antingen är ni änglar och avskyr hur andrahandsmarknaden ser ut och aldrig skulle tänka er ta emot gratis pengar för att stödja det, eller så är ni bara falska och vill framstå som änglar. Inget jag kan besvara, utan ni vet nog själva vart ni står i frågan. Bara en tanke.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Intressant att etik och moral i agerandet står så högt i kurs bland er som skriver. Undrar egentligen hur det faktiska agerandet hade varit om man själv verkligen stod inför det valet mellan en sub och daytona. En Daytona kan man nog plocka ut och i princip lämna hos gråhandlare och därefter få sin önskade klocka som man vill köpa för att bära med indirekt typ 30-40% discount. Om man nu hade valt en submariner istället dvs.

Antingen är ni änglar och avskyr hur andrahandsmarknaden ser ut och aldrig skulle tänka er ta emot gratis pengar för att stödja det, eller så är ni bara falska och vill framstå som änglar. Inget jag kan besvara, utan ni vet nog själva vart ni står i frågan. Bara en tanke.
Eller så vill man inte riskera bli svartlistad av AD
 

Michelnr1

Omega
Intressant att etik och moral i agerandet står så högt i kurs bland er som skriver. Undrar egentligen hur det faktiska agerandet hade varit om man själv verkligen stod inför det valet mellan en sub och daytona. En Daytona kan man nog plocka ut och i princip lämna hos gråhandlare och därefter få sin önskade klocka som man vill köpa för att bära med indirekt typ 30-40% discount. Om man nu hade valt en submariner istället dvs.

Antingen är ni änglar och avskyr hur andrahandsmarknaden ser ut och aldrig skulle tänka er ta emot gratis pengar för att stödja det, eller så är ni bara falska och vill framstå som änglar. Inget jag kan besvara, utan ni vet nog själva vart ni står i frågan. Bara en tanke.
Jag talar bara för mig själv här, men har en ganska skön relation med min AD, så jag personligen har aldrig gjort det. Vill inte spela ängel, men det har lönat sig mer än väl för mig i många andra fall
Men som du skriver: alla får göra som de vill.
 

Jackdaw

Omega
Huruvida det är ”ofint” eller inte låter jag vara osagt men varför ska han skänka bort ett antal tusen kronor vilket han i praktiken gör isf… Don’t hate the player, hate the game😂
 
Topp