• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

RobHK

Cartier

Jackdaw

Omega
Han skulle kört med plasten på klockan, alla smarta klockägare kör med skyddsplasten på ;)
Haha, jo uppenbart troll. Men förstår verkligen inte det här med skyddsplast eller att inte plasta av sina klockor och annat också för den delen. Själva grejen med en högkvalitativ klocka eller t.ex. ett vackert skrivbord är ju dels att njuta av en genomarbetad finish och beundra ett gediget hantverk på produkten ifråga🙂
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha, jo uppenbart troll. Men förstår verkligen inte det här med skyddsplast eller att inte plasta av sina klockor och annat också för den delen. Själva grejen med en högkvalitativ klocka eller t.ex. ett vackert skrivbord är ju dels att njuta av en genomarbetad finish och beundra ett gediget hantverk på produkten ifråga🙂
Man får mer för den när man ska flippa den en vecka senare. "Ej avplastad"
 

Icarus

Breitling
Jag snackade med några auktionshus när jag skulle sälja min VC, de erbjöd alla att sänka säljarprovisionen från typ 15 till 5 eller liknade. Så för säljaren finns det definitivt utrymme för förhandling, de vill ju ha in klockan och tjänar mer på köparprovisionen - och den är inte förhandlingsbar. Men bra att veta om ni ska sälja framgent!
Bra info, tack! Vilket auktionshus fick du bäst pris och intryck av?
 

Jackdaw

Omega
IMG_1121.jpeg
 

Daniel_st

Cartier
Vad har ni fått hämta ut då? Va in hos min ad igår och kollade läget, svaret var att jag ligger bra till för att inte behöva vänta alltför länge till.
 

Anonym195

Breitling
Fått möjlighet på en air-king.
Saknar ibland datum på min superocean.

Airkingen är supertrevlig och clean, men kommer jag sakna datum?

Decisions, decisions..
 
  • Like
Reactions: 308

mpett

Omega
2-Faktor
Airkingen är en underskattad modell, tycker den är cool. Däremot är föregångaren 116900 snyggare imo utan kronskydd och WG för 3,6,9 till skillnad från den nya 126900 men smaksak🙂
Håller med om air king, är riktigt fin, provade dagens modell häromveckan, tycker den är riktigt cool, gillar däremot kronskyddet ! Smaken är som ….
 

MrBacon

Breitling
Jag fick ställa mig på "lista" efter att ha gjort 2 tidigare köp. Minst 3 år sa dom, men kan ta längre. Frågan är om den ens finns kvar i utbudet då. Men ja den som lever får se. Men förmodligen får man inte ställa sig på listan om man inte har relation sen tidigare skulle jag gissa på.
Var inne för första gången på Nymans UR och fick ställa mig på listan för en Rolex GMT master Pepsi.
Trodde alla fick göra det eller hade man tur?
 

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Var inne för första gången på Nymans UR och fick ställa mig på listan för en Rolex GMT master Pepsi.
Trodde alla fick göra det eller hade man tur?
För några år sen hade det garanterat varit tur, nu med nya läget vet jag inte? Men jag tror det finns väldigt många i kön i relation till antalet Pepsi som kommer in
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Det är därför de är väldigt noga med att påpeka att det är en ”intresselista” och inte en ”väntelista” (åtminstone i Stockholm).
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har stått på kö till en Oyster Perpetual i turkos sen dagen den släpptes och när jag frågar om hur jag ligger till får jag verkligen känslan att de helst inte vill ha mig som kund öht. Det kanske inte alls är så men det är verkligen den känslan som förmedlas..
 

Majbjörn

Breitling
Var inne på Rob E häromdagen, dom sa att man måste lägga handpenning för att hamna på lista men nu hade dom tagit in för många handpenningar så listan var stängd och dom kanske t.o.m. skulle betala tillbaka till vissa.
Verkar vara ordning och reda på Drottninggatan.
 

MrBacon

Breitling
Att en AD noterar namn och telefon betyder ju inte att man hanteras i någon kronologisk ordning eller för den sakens skull kommer vara föremål för att få köpa.
Så är det nog, enligt erfarenhet av olika former av liknande köer samt till prestigefulla båtklubbar m m, så brukar de gå betydligt fortare ifall man sen kontaktar dom regelbundet och ligger på. Skadar inte heller vara en trevlig sympatisk person, ha ett fint efternamn och inte vara en trashig slusk.
 
Senast ändrad:

Jackdaw

Omega
Så är det nog, enligt erfarenhet av olika former av liknande köer samt till prestigefulla båtklubbar m m, så brukar de gå betydligt fortare ifall man sen kontaktar dom regelbundet och ligger på. Skadar inte heller vara en trevlig sympatisk person, ha ett fint efternamn och inte vara en trashig slusk.
Att vara trevlig kommer man alltid långt med men däremot är efternamn och klädsel av mindre betydelse. I så fall är nog storlek på plånbok och hur mycket du är villig att spendera i butiken i fråga desto viktigare i dessa fall.
 
Topp