• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
En sällsynt klocka på sin ännu mer sällsynta länk. CW Makaira Pro 500.

IMG_1937.jpeg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Farligt att ligga och scrolla AliExpress på kvällen. Blev orimligt sugen på en sånhär San Martin ”Superior”. Ska enligt random youtube review vara zaratsu-polerad boett eller iaf liknande teknik och macro-bilderna ser riktigt bra ut. Hänger suget kvar imorgon får det nog bli ett köp.

3F4CFFEF-2F0E-4A4A-B49E-3B49F94EEB1B.png
Jag kunde inte släppa tanken så nu är den på väg. Har även en Baltany Explorer på ingång. Som sagt, farligt! Vad väntar ni på?

S93a8f130d2d34891bf011ad1618a5ff6w.jpg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Apropå var man ska sälja för att få något sålt och till ett bra pris. Jag har precis gjort något som jag eventuellt kommer ångra. Lade upp min nyrenoverade Precista G10 Fatboy 1982 på Tradera utan reservationspris. :oops: Kan bli svettigt...fast samtidigt spännande och se var den tar vägen prismässigt.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jo, apropå det där med sälja klockor och få sålt till ett uthärdligt pris. Billigare microbrandklockor och Kina-ur verkar gå bra att få iväg via Tradera. De tre-fyra jag kursat nu skulle jag påstå gav bättre pris, även efter att Traderas kommission dragits av, än vad de skulle gett här. Däremot misstänker jag att dyrare microbrands kan vara lite "hit or miss" att få ett bra pris via Tradera. Säg en Aquastar eller Serica eller liknande kanske kan säkert vara knepigare. Är det mycket pengar så vill väl vanligt folk ha ett varumärke de känner igen.

En lite läskig aspekt med Tradera kan kanske vara risken få en köpare som inte kan nåt om mekaniska klockor och pajar verket genom felaktig datumändring och så.
 
Senast ändrad:

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jo, apropå det där med sälja klockor och få sålt till ett uthärdligt pris. Billigare microbrandklockor och Kina-ur verkar gå bra att få iväg via Tradera. De tre-fyra jag kursat nu skulle jag påstå gav bättre pris, även efter att Traderas kommission dragits av, än vad de skulle gett här. Däremot misstänker jag att dyrare microbrands kan vara lite "hit or miss" att få ett bra pris via Tradera. Säg en Aquastar eller Serica eller liknande kanske kan säkert vara knepigare. Är det mycket pengar så vill väl vanligt folk ha ett varumärke de känner igen.

En lite läskig aspekt med Tradera kan kanske vara risken få en köpare som inte kan nåt om mekaniska klockor och pajar verket genom felaktig datumändring och så.

Jag kanske haft tur men måste sålt minst 30 ur på tratten de senaste åren och hittills har det funkat utan tjafs. Mest Seikodykare och 5or.
 
Topp