• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kör ni PRX kan jag verkligen tipsa om Watchwears gummin. Bättre färgmatchning än originalgummit som är väldigt ljust.


Skärmavbild 2024-03-31 kl. 17.15.07.png
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
IMG_20240513_164107878.jpg

Vilken jävla sommaklocka! Trodde det skulle bli 99% min ljusblå Serica på handleden i sommar men den här kommer nog att sitta på väl så mycket.
Riktigt vacker! Har gått och funderat på en 35 mm PM80 hur länge som helst men kommer aldrig till skott. Ena dagen vill jag ha helguld, andra dagen MoP... Hur bärs 35 mm tycker du? Som en 37-38 mm?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Riktigt vacker! Har gått och funderat på en 35 mm PM80 hur länge som helst men kommer aldrig till skott. Ena dagen vill jag ha helguld, andra dagen MoP... Hur bärs 35 mm tycker du? Som en 37-38 mm?
Är ju så klurigt att jämföra integrerat. Har en 39mm AP och den bärs ju avgjort större än en 39 mm Sub tex men denna bygger inte mycket över vad måtten anger är min känsla. Ungefär som en modern DJ36, kanske aningen större skulle jag säga. Just att den är lite mindre och att armbandet får löpa ut i boettens/ändlänkens vinkel och ett par länkbitar syns uppifrån och ramar in tavlan är ruskigt snyggt och gör att den bärs lite mindre.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Är ju så klurigt att jämföra integrerat. Har en 39mm AP och den bärs ju avgjort större än en 39 mm Sub tex men denna bygger inte mycket över vad måtten anger är min känsla. Ungefär som en modern DJ36, kanske aningen större skulle jag säga. Just att den är lite mindre och att armbandet får löpa ut i boettens/ändlänkens vinkel och ett par länkbitar syns uppifrån och ramar in tavlan är ruskigt snyggt och gör att den bärs lite mindre.
Tack för svar. Får bli att prova en helt enkelt. Lättflippat om jag mot förmodan inte gillar storleken tänker jag.
 

Olofgren87

Omega
2-Faktor
Skoj att se något annat än PRX i tråden! 😁 Nej, jag är inte bitter!
Haha ja men man förstår ju att prxen är populär. Men jag är en sucker för day-date. Och jag gillar verkligen de förhöjda indexen på denna.
Hade egentligen span på en begagnad men 4175kr för en som bara stått i utställningsmonter kändes som givet. Gratis Nato fick jag också då hon glömde slå in det trots att jag frågade om hon verkligen fått med det 😅
 
Topp