• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka band/länkar skulle passa?

daniel32

Omega
Hallå!
Har varit på jakt efter en klocka, min första "riktiga klocka" och äntligen efter mer än 1 månads letande har jag hittat en klocka som jag tycker är snygg, bra kvalite (enligt andra), och inom budget.

Jag pratar såklart om GLYCINE COMBAT SUB 42 GL0092 (Inte mina bilder)
Screenshot_20190130-231957.png Screenshot_20190130-231156.png
Ända problemet är att jag tycker att bandet som följer med är ganska fula...
Vad tror ny skulle passa till denna klocka? Själv tror jag något läder aktigt eller snygga länkar men alltid kul att höra vad andra tycker!

Tack!
 

toKarl

Omega
Jag hade testat ett grovt mesh bracelet likt Breitling SOH, och Zulu i alla möjliga färger. Båda fungerar bra att bada med dessutom. Kostar 100-200kr/st.
Vad överväger du att skaffa?
 

daniel32

Omega
Jag hade testat ett grovt mesh bracelet likt Breitling SOH, och Zulu i alla möjliga färger. Båda fungerar bra att bada med dessutom. Kostar 100-200kr/st.
Vad överväger du att skaffa?

Tack för förslagen, men jag har lite svårt för just mesh band, vet inte varför... Men jag funderar på nato band men vet inte vilka färger... Tänkte antingen på grå svart James Bond, eller svart med tunn guld rand i mitten... Vad tror du?
 

maeestroo

Omega
Är inne på denna tråd igen och insåg att eftersom det finns ganska mycket gulddetaljer på klockan (kronan, visarna osv) så kanske en tvåtonig jubilee skulle passa;) Eller så är det bara min förkärlek för jubilee som tycker det
 

daniel32

Omega
Är inne på denna tråd igen och insåg att eftersom det finns ganska mycket gulddetaljer på klockan (kronan, visarna osv) så kanske en tvåtonig jubilee skulle passa;) Eller så är det bara min förkärlek för jubilee som tycker det

Jo det stämmer, men jag har redan en annan klocka med guld jubilee skulle vilja testa något nytt :)

Tänkte antingen svart läderband med stygn längs kanterna eller nato band men osäker vilken färg som skulle passa men jag tänkte mig något som den här.
Screenshot_20190210-110337.png

Guld ränderna matchar guldtonerna på klockan och det känns som att det skulle passa. Men har du några förslag på vilka läder/nato band som skulle passa, säg gärna till
 

maeestroo

Omega
Jo det stämmer, men jag har redan en annan klocka med guld jubilee skulle vilja testa något nytt :)

Tänkte antingen svart läderband med stygn längs kanterna eller nato band men osäker vilken färg som skulle passa men jag tänkte mig något som den här.
Screenshot_20190210-110337.png

Guld ränderna matchar guldtonerna på klockan och det känns som att det skulle passa. Men har du några förslag på vilka läder/nato band som skulle passa, säg gärna till

Jo det där skulle nog passa!
 
Topp