• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor
Mellanlandat. 24-tim visaren (dold) ställd på hemmatid, 12-tim visaren på destinationen. 11 timmars flygning kvar.
1000004951.jpg
Nice! 5 timmar plus eller 7 timmar minus? New York eller Thailand? (Jag är kass på tidszoner 🙃)
 

Putteman

Cartier
Jag hjälpte en kompis att sätta en meshlänk på sin RSC41 med vit tavla, riktigt fräscht.

Länken var nån lågpris från WatchWear. Den blir väldigt tjock över låset då länken liksom ligger dubbelt rätt lång bit.

Då uppstår frågan. Finns det aftermarket mesh av lite bättre kvalitet och som eventuellt är smidigare över låset? Var finner man det?
 

Fender59

Patek
2-Faktor
Jag hjälpte en kompis att sätta en meshlänk på sin RSC41 med vit tavla, riktigt fräscht.

Länken var nån lågpris från WatchWear. Den blir väldigt tjock över låset då länken liksom ligger dubbelt rätt lång bit.

Då uppstår frågan. Finns det aftermarket mesh av lite bättre kvalitet och som eventuellt är smidigare över låset? Var finner man det?
Mitt Mesh är från WatchWear (https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/meshlankar/milanese/), tycker det funkar perfekt.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Jag hjälpte en kompis att sätta en meshlänk på sin RSC41 med vit tavla, riktigt fräscht.

Länken var nån lågpris från WatchWear. Den blir väldigt tjock över låset då länken liksom ligger dubbelt rätt lång bit.

Då uppstår frågan. Finns det aftermarket mesh av lite bättre kvalitet och som eventuellt är smidigare över låset? Var finner man det?
Staib gör riktigt fina. 2792 funkar bra på både dressade och mer sportiga klockor.
 

Liffe

Omega
2-Faktor
Jag har en SS-UTC Extreme 1 black/black som jag hade velat modda med att byta tavla och visare till den nya blåa tavlan. (Så den ser ut som sista bilden)
Någon som vet om det går att byta tavla från en extreme 2 till en extreme 1?
Brukar man få köpa tavlor och visare av SS?
 

Bilagor

  • 1000005672.jpg
    1000005672.jpg
    64.7 KB · Visningar: 3
  • 1000005671.jpg
    1000005671.jpg
    81.7 KB · Visningar: 2
  • 1000005670.jpg
    1000005670.jpg
    65.7 KB · Visningar: 4
  • Like
Reactions: GRJ

Stenholm13

Cartier
Ja har verkligen noll koll, men va kostar en service ungefär på en sjöö sandström rsc?
Förstår att det kan variera men ett spann?
 
Topp