• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sebastard

Vacheron
Denna söndag drar jag mig till minnes av en riktigt bra mögel g2g i Sthlm och bilderna jag och @TibbeTabb tog på våra Landsorts ihop.

CB77AAC1-9E64-48B5-83A7-187A71255BED.jpeg
5DA868BA-97F6-4BFC-87D4-D6D7AA983AA9.jpeg
 

Gösta

Breitling
2-Faktor
Designen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Designen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).

Det är ingenting jag stört mig på när den väl är på handleden. Jag använder den främst på länk men har också haft den på gummi en längre tid och båda utföranden funkar bra för mig.
 

Watchparazzi

Omega
2-Faktor
Designen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).
Funkar bra för mig
Sitter bekväm på min små handled.
94AF9EF2-C5B7-447C-9ABC-8670677CECCF.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Designen på kronan på Landsort är som bekant ganska stor/bulkig - är det något som ni som har modellen stör sig på? Jag föredrar oftast klockor med små kronor, eller på andra platser än kl.3, men det blir ju lite svårt att undvika på den här modellen (om det inte finns klockor för vänsterhänta?).
Kronan är inte så farlig. Den döljs av kronskyddet. Och det kan så klart märkas. Jag upplever inga problem, mycket pga att klockan har en annorlunda design utan bandhorn. Du kan också titta på D1 tungsten varianten som är vänsterhänt. Lite större än den senaste nyutgåvan, men kan absolut bäras bra ändå. Har en handled på ca 17,5cm. Och har en på annons om intresse finns. Kolla några inlägg bak i tråden för bilder.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snygg, hur trivs du med den?
Den är trevlig men som @Aurum påpekat så är bandhornen irriterande långa. Hålen för stiften sitter nära boetten för att bandet ska följa boettens krökning. Har man då smala handleder som jag (och Aurum) så sticker bandhornen ut.
Hade de i stället använt rakt stift och bandkant och satt hålen längre ut så hade man i stället irriterat sig på mellanrummet mot boetten😆
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Den är trevlig men som @Aurum påpekat så är bandhornen irriterande långa. Hålen för stiften sitter nära boetten för att bandet ska följa boettens krökning. Har man då smala handleder som jag (och Aurum) så sticker bandhornen ut.
Hade de i stället använt rakt stift och bandkant och satt hålen längre ut så hade man i stället irriterat sig på mellanrummet mot boetten😆
Hade första upplagan och även andra upplagan av guldare. Grymt snygg finish..undrar varför jag sålde
 
  • Like
Reactions: TiE
Topp