• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baramats

Audemars
2-Faktor
Stålklocka, nöjd så

IMG_0891.jpeg


Snygglänken på
 

Hammars

Omega
Från att ha varit den som aldrig varit one watch guy till att äntligen hittat rätt. burit denna oavbrutet sedan köp och den har allt jag vill ha. egenskaper jag inte hittade hos rolex eller andra märken, och då har jag provat massor. den är bekväm, låg, sportig, perfekt i storlek och jag dyrkar urtavlan, den skriker inte men utstrålar stil. länken är perfekt. kan inte se mig sälja den någonsin. vad som är extra roligt är att den brukas varje dag och till precis allt, fiske, trådgård, bad, träning, grovjobb. det är ingen safe queen.



IMG_0097.jpeg

Armbandsur (19).jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?

Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story 😎
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?

Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story 😎
Gå till Rob eller annan AD exempelvis?

Låter konstigt att dem inte vill ha möjligheten att kontrollera tätheten vid andra ärenden där klockan måste öppnas så är väl ett svepskäl förmodligen.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?

Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story 😎
Vad är det för klocka?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?

Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story 😎
Gå förbi någon fristående urmakare på Söder? Dom lär ta 100-200kr ifall dom inte till och med bjuder på det.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?

Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story 😎
Till och med Ur&Penn tar väl en 150 spänn för att testa till 10 ATM iaf. Trams.
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Behöver lite hjälp, så självklart frågar jag här i KS bästa tråd.

Står i begrepp att ta av spännet på min BB54, för att montera på på ett US Jubilee.
Detta innebär att jag måste skruva loss på ena sidan.

Vad skall jag ha för storlek på mejseln till detta?
Blir väl till att beställa en Bergeon, men vill inte chansa på storleken.

Tack på förhand.
IMG_0922.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Var förbi Krons igår för att trycktesta, men de ”har slängt sin maskin” då endast en täthetsservice á 2 000 kr kan garantera att klockan håller sig tät vid bad. Hur gör man nu?

Jag tänker lite i banorna: ingen kommer ihåg en fegis och vem vill inte ha en bra story 😎
Då är frågan Hur garanterar resistens de utan att testa. Låter märkligt.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Gå till Rob eller annan AD exempelvis?

Låter konstigt att dem inte vill ha möjligheten att kontrollera tätheten vid andra ärenden där klockan måste öppnas så är väl ett svepskäl förmodligen.
Tror det handlar om att kunder har varit in på trycktest som blev godkänt men sen tog klockan i alla fall in vatten pga av gammalt gummi som ska hålla tätt. De vill nog minska tjafset
Vad är det för klocka?
En Chrono Heritage och min BB Bucherer
Gå förbi någon fristående urmakare på Söder? Dom lär ta 100-200kr ifall dom inte till och med bjuder på det.
Jo, är väl det man får göra
Till och med Ur&Penn tar väl en 150 spänn för att testa till 10 ATM iaf. Trams.
👍🏻
Då är frågan Hur garanterar resistens de utan att testa. Låter märkligt.
De garanterar genom en täthetsservice: gammalt byts till nytt.
Lite som att gå till tandläkaren ”jo, jag lovar. Vi måste borra…”
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tror det handlar om att kunder har varit in på trycktest som blev godkänt men sen tog klockan i alla fall in vatten pga av gammalt gummi som ska hålla tätt. De vill nog minska tjafset

En Chrono Heritage och min BB Bucherer

Jo, är väl det man får göra

👍🏻

De garanterar genom en täthetsservice: gammalt byts till nytt.
Lite som att gå till tandläkaren ”jo, jag lovar. Vi måste borra…”
Relativt nya dykarklockor då. Jag brukar inte testa såna.
 
Topp