• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

Alec

Omega
2-Faktor
Mark XX. Blir att komplettera med ytterligare ett brunt band i höst :)

48BF1218-EF77-4CC6-9112-A7C891096B47.jpeg
Riktigt fin! Planerar själv att köpa en XX i vår, men har stark beslutsångest över vilken färg jag gillar bäst. Hur tycker du den gröna passar med länken? Tänker främst använda min kommande med länk och brunt läderarmband vid lite mer dressade/festliga tillfällen, så står i valet och kvalet mellan en grön och en blå.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin! Planerar själv att köpa en XX i vår, men har stark beslutsångest över vilken färg jag gillar bäst. Hur tycker du den gröna passar med länken? Tänker främst använda min kommande med länk och brunt läderarmband vid lite mer dressade/festliga tillfällen, så står i valet och kvalet mellan en grön och en blå.

Denna är blå och inte grön. Blått och stål passar ju generellt sett bra ihop och färgen är toppen med länken. Alla färger är bra på Mark XX så det är ju en smaksak i slutändan :)
 

Alec

Omega
2-Faktor
Denna är blå och inte grön. Blått och stål passar ju generellt sett bra ihop och färgen är toppen med länken. Alla färger är bra på Mark XX så det är ju en smaksak i slutändan :)
Ja jäklar det var den ja, blev lite lurad av det ljusblåa gummiarmbanden och mobilen. Ja det är nog som du säger. Får nog åka in AD och prova runt.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Hej,

Har någon erfarenhet av Big Pilot 43? 46 känns ju otroligt stor. Kände på 43'an alldeles kort på NK. Bättre men stor fortfarande. Men också en lite toolig känsla. Vad skulle ni säga om man ställer den mot XX?
Har som sagt en 43mm Chrono och valde mellan den o en 43mm Big Pilot. Gillar alla men nu är det jobbigt ekonomiskt att köpa en av varje.
XX är inte alls i samma liga som sina storebröder enl mig.
Ska jag köpa en till, är den en Big Pilot 46mm. Originalet. Asfräck! Men 43mm Chrono har en magisk urtavla.
 

Perra79

Omega
2-Faktor
Riktigt fin! Planerar själv att köpa en XX i vår, men har stark beslutsångest över vilken färg jag gillar bäst. Hur tycker du den gröna passar med länken? Tänker främst använda min kommande med länk och brunt läderarmband vid lite mer dressade/festliga tillfällen, så står i valet och kvalet mellan en grön och en blå.
Jag har haft den svarta med läderarmband i snart ett år. Otroligt nöjd med klockan. Ångrade att jag inte köpte med länk. Dyrt att komplettera i efterhand men nu har jag lagt en beställning ändå 😁
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Trevlig! Tror det är en sån som jag har!
Referens R910a. Guld på stål med 8541 verk

IMG_1808.png


IMG_1810.png


IMG_1811.png
Tack Bra information, har inte lyckats hitta den modellen på nätet. De ser väldigt lika ut. Min är helt manuell och helguld, även boetten där det på insidan sitter stämpeln. :)

Edit.. nu for jag med osanning. min är också automat. Det står R810A i boetten

IMG_2428.JPG
 
Senast ändrad:

Karlsson

Panerai
Tack Bra information, har inte lyckats hitta den modellen på nätet. De ser väldigt lika ut. Min är helt manuell och helguld, även boetten där det på insidan sitter stämpeln. :)

Edit.. nu for jag med osanning. min är också automat. Det står R810A i boetten

IMG_2428.JPG
Japp, din va lite kralligare helt klart 😁💪 grym klocka!
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
helt klart trevlig klocka men den får på tok för lite tid på armen. Min arm trivs bäst med kronografer :D

IMG_1453.JPG
Är i liknande sits, min Flieger chrono används mycket mer än de andra IWC.
Men det jag dras mot är inte chrono i sig utan mot det tool’iga, tex Seiko MarineMaster/Willard, Tag Monaco får mycket tid på armen.

Synd Big Pilot är så stora på min arm…och har inte riktigt fallit pladask för Aquatimer’s något röriga urtavla
 
Topp