• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Motiontrance

Breitling
En ny klocka för mig. Mycket nöjd med den på alla sätt.
IMG_1285.jpeg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor

Vill återigen lyfta ett varningens finger för denna.. snubben har lagt upp den idag och skriver ”godkänd som äkta av Tradera” vad nu än det betyder 😂 jag köpte denna tidigare i år och insåg fort att något var off så bad då Skövde Urteknik & Nymans om ett utlåtande och båda sa att den är fake.
Snubben har blockat mig så kan inte skriva något mer till honom.
Så mycket kopior som rör sig på marknaden 🥴
Den verkar ligga kvar, väldigt märkligt säljaren säger att han bevisat för Tradera att det inte är en kopia.
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ja jag såg det. Supermärkligt! Säljarens text är ju skum också men. Har snackat med killen som budat och varnat honom och han skulle prata med Tradera. @Tobyponken frågade vad han menade med att Tradera bekräftat den som äkta vilket slutade med att han vart blockad av säljaren också 😂
Verkar något shady.

Förr så kunde man kolla av QR-koden på TAGs sida när den var utplockad osv hittar inte den funktionen nu.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Serienumret existerar men om det är på just den klockan är en annan pilsner.
Jodå serienumret existerar och motsvarar samma klocka. Dock är det numret lätt och få tag på.
Felen som upptäcktes på klockan är
1. Sekundvisaren är längre än på en äkta.
2. Förstoringsglaset över datumet är inte centrerat.
3. Kvaliteten på graveringen på locket.
4. Vikten avviker på den.
5. QR koden är off samt att warrantycard har en avvikande färg från ett genuint.

Så man får vara försiktigt med Aquaracers då det är en av de mest kopierade klockorna just nu.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Perfektion, snygg bild!
Det är något visst med den. Jack Heuer sa i en intervju att Carrera designats enligt "ingenjörkonstens" alla regler för att skapa så bra läsbarhet som möjligt. Symmetrin och att det bara är svart och vitt + nedsänkningar gör den så vacker i all dess enkelhet. Väldigt mysigt att den är manuell också.
 
  • Like
Reactions: aeh

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
O denna vill jag ha, samla i ladorna först
IMG_4373.png
Bra med mål :)

Dock så blev jag besviken på den klockan när jag såg den live. Är inte helt såld på glasbox koncept. Men denna tänkte jag skulle överraska positivt. Här är mina tyvärr kassa bilder. Rekommendera starkt att klämma och känna på klockan. Bredvid är en limiterad för Harrods med en tavla som är grön i ljus och mörk vid sämre belysning. Blingbling deluxe. Kul att prova. Personligen gillar jag passformen bättre på den större modelen. Även om jag gärna vill gilla 39mm mer. Inget köp dock.


IMG_9180.jpeg

IMG_9181.jpeg

IMG_9183.jpeg

IMG_9184.jpeg

IMG_9185.jpeg

IMG_9201.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Bra med mål :)

Dock så blev jag besviken på den klockan när jag såg den live. Är inte helt såld på glasbox koncept. Men denna tänkte jag skulle överraska positivt. Här är mina tyvärr kassa bilder. Rekommendera starkt att klämma och känna på klockan. Bredvid är en limiterad för Harrods med en tavla som är grön i ljus och mörk vid sämre belysning. Blingbling deluxe. Kul att prova. Personligen gillar jag passformen bättre på den större modelen. Även om jag gärna vill gilla 39mm mer. Inget köp dock.


IMG_9180.jpeg

IMG_9181.jpeg

IMG_9183.jpeg

IMG_9184.jpeg

IMG_9185.jpeg

IMG_9201.jpeg
Tack, lovely input, du har såklart rätt, glas bonanza dinkan måste provas först, Harrodsen ser grym ut
 

nirov

Breitling
Ni som har Aquaracern och gummiband, vart har ni köpt det ? Jag har en wak2110 och är på jakt efter ett gummi med curved fittings. Verkar svårt att hitta ?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Ok, lite för mycket annat som händer i livet för att ha chans att bära denna snygging. Nu har jag testat 30min över lunchen. Mina intryck.

Födelar:
1. Lätt som attan. Har haft en drös titanklockor. Denna är lätt och smidigt, ink länken.
2. Microjustering i låset är bland de bästa jag haft. Oj vad enkelt att ändra storlek.
3. Sobert intryck, fin grön tavla, med mörkare titan som ser ”blästrad” ut. Index kommer ändå ge lite liv i klockan när solen tittar fram utan blingblinget i övrigt.
4. Förstoringsglas för datum överraskar positivt. Inte min favorit egentligen. Placeringen gör att jag inte störs så mycket. Samtidigt är jag ingen Rolex-kille som är van vid att ha det kl15. Så denna punkt kan variera, min utgångspunkt var om jag störs av det eller ej. Svar nej. Och med medelålder som kommer springande så är det förstoringsglas som gäller inom en snar framtid på det mesta. 😜

Nackdelar:
5. Låset på länken är lite väl långt. Antar att det måste vara så pga av punkt 2 ovan.
6. Priset. Borde ha köpt klockan sommaren 2021. Före den stora prisjustering uppåt. Well någon här kommer fynda när jag släpper klockan.

Bubblare, jag tror lumen är riktigt vass, och i olika färg på visarna.

Nu skall det jobbas i excelarken och klockan åker av. Ha en fin måndag i tråden.

IMG_1024.jpeg

IMG_1025.jpeg

IMG_1026.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
Går förbi Tags Outletbutik.
Runt 40% rabatt på listpriser och ingen SalesTax på utvalda modeller,dvs ytterligare 6.5%rabatt.

Hur står sig detta "erbjudande" mot vad man kan förvänta sig I Sverige?
17056077497304633989559728609610.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Går förbi Tags Outletbutik.
Runt 40% rabatt på listpriser och ingen SalesTax på utvalda modeller,dvs ytterligare 6.5%rabatt.

Hur står sig detta "erbjudande" mot vad man kan förvänta sig I Sverige?
17056077497304633989559728609610.jpg
Jag bodde i Florida några år o kikade in i deras ”outlet” butik då och då, då vart fall såldes det mest skit som ingen vill ha, anyway, så 40% är dyrt 😉
 
Topp