• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

FlipSwede

Rolex
Jag bodde i Florida några år o kikade in i deras ”outlet” butik då och då, då vart fall såldes det mest skit som ingen vill ha, anyway, så 40% är dyrt 😉
Så kan det ju givetvis vara,och vi var kanske I samma butik?
VinelandOutlets Kissimmee.

Inte ens brassarna som köper allt lom inte sitter fastskruvat verkade vara på hugget hos Tag.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Så kan det ju givetvis vara,och vi var kanske I samma butik?
VinelandOutlets Kissimmee.

Inte ens brassarna som köper allt lom inte sitter fastskruvat verkade vara på hugget hos Tag.
Aquaracer funkar alltid om de har några av dessa inne. Förvånad om de erbjuder -40% på Monaco och Carrera av de populäraste modellerna. Kolla in i butiken och lägg upp något foto till vetja.

Även med dyr dollar så bör det bli en ok affär men inte på en oattraktiv modell så klart.
 

FlipSwede

Rolex
Aquaracer funkar alltid om de har några av dessa inne. Förvånad om de erbjuder -40% på Monaco och Carrera av de populäraste modellerna. Kolla in i butiken och lägg upp något foto till vetja.
Det skulle jag ju givetvis ha gjort.

Men....det började pisseregna och jag fick ta skydd under promenaden hem.
Gissar att "Det som säljer sigsjälvt" aldrig hamnar på Outlet.
Men Carerramodeller fanns inne med olika tavelfärger.

Inga Monaco vad jag kunde se.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Senast ändrad:

smoerarn

Cartier
Då kikar man in här igen för första gången på ett år! Oväntat bra är den.
IMG_2522.jpeg
 

Smulan

Rolex
Hej,
Har precis fått hem en Aquaracer quartz koronograf CAY111B. Serienummer är verifierat på Tag hemsida och så långt stämmer det. Ser fin ut och så men är lite tveksam till några detaljer äkta/fake. Börjar med att fråga om ett mått. Tag skriver på sin site att klocka är 12,20 mm tjock, min är 12,77 mm. Är det inom någon sorts tolerans eller är den körd? Vridningen håller 120 klick och är ganska så exakt men ingen BMW känsla alls, mer hård och ljudlig.
IMG_6635.jpeg
 

smoerarn

Cartier
Hej,
Har precis fått hem en Aquaracer quartz koronograf CAY111B. Serienummer är verifierat på Tag hemsida och så långt stämmer det. Ser fin ut och så men är lite tveksam till några detaljer äkta/fake. Börjar med att fråga om ett mått. Tag skriver på sin site att klocka är 12,20 mm tjock, min är 12,77 mm. Är det inom någon sorts tolerans eller är den körd? Vridningen håller 120 klick och är ganska så exakt men ingen BMW känsla alls, mer hård och ljudlig.
IMG_6635.jpeg
Känns ju lurigt att måtten inte stämmer, finns ingen ”felmarginal” har du kollat vikten?
 

Smulan

Rolex
Känns ju lurigt att måtten inte stämmer, finns ingen ”felmarginal” har du kollat vikten?
Nej måtten borde vara exakta speciellt när TAG anger med 100-dels millimeter. Har mätt med två skjutmått. Men man kanske kan skruva in boetten lite olika hårt? Har ingen uppgift på vikten men är den fake så behövs nog en väldigt bra våg. Vilket jag iof har :)
 
Senast ändrad:

smoerarn

Cartier
Nej måtten borde vara exakta speciellt när TAG anger med 100-dels millimeter. Har mätt med två skjutmått. Men man kanske kan skruva in boetten lite olika hårt? Har ingen uppgift på vikten men är den fake så behövs nog en väldigt bra våg. Vilket jag iof har :)
Finns en del som ändå talar för att den är äkta tycker jag. Detaljerna är fina, fonten på datumet rätt (vilket är en rätt speciell font). Lättast är nog att öppna den och kika.
 

Smulan

Rolex
Finns en del som ändå talar för att den är äkta tycker jag. Detaljerna är fina, fonten på datumet rätt (vilket är en rätt speciell font). Lättast är nog att öppna den och kika.
Det har du rätt i, fonten är ju rätt speciell. Ja den ser verkligt fin ut i detaljerna. Det är min första TAG men reagerade lite på att vridningen är lite hård och ljudlig?
 

Smulan

Rolex
Jämförde lumen med en Oris och en Casio. Lite märklig outcome, TAG hade bäst lume på tavlan men visarna var klar sämre än Orisen, tom svåra att läsa av.
 

Smulan

Rolex
Tror inte du kommer få lugn i själen utan att öppna den :)
Så sant! Tänkte fråga Klockmaster i Globen om de kan ta en kik.

Hittade ett intressant inlägg om hur man med en vattendroppe på glaset kan se om se är safirkristall eller inte. Min oris uppvisas tydligt safirkristallegenskaper men TH ger inte lika bra svar på det testet.
 
Senast ändrad:

Smulan

Rolex
TAG föreslog att lämna in den för check och kommenterade inte måttavvikelsen på en halv millimeter. Tog den till Klockmaster som kunde berätta att man fått in tre st falska köpta på Chrono 24 i närtid. Två av dem av dem var extremt välgjorda och de var tvungna öppnas. Personalen som tog emot klockan var dock 99% säker på att den var legit. Dokumenten så också helt ok ut. Svar kommer i mitten av nästa vecka.
 

smoerarn

Cartier
TAG föreslog att lämna in den för check och kommenterade inte måttavvikelsen på en halv millimeter. Tog den till Klockmaster som kunde berätta att man fått in tre st falska köpta på Chrono 24 i närtid. Två av dem av dem var extremt välgjorda och de var tvungna öppnas. Personalen som tog emot klockan var dock 99% säker på att den var legit. Dokumenten så också helt ok ut. Svar kommer i mitten av nästa vecka.
Aa det är få märken som förfalskas lika mycket/lika bra som Tag.. Om jag köper tag beggat håller jag mig till KS av den anledningen.
 
Topp